23 Aralık 2013 Pazartesi

Scoop.it Nedir? Nasıl Kullanılır? Ne İşe Yarar?

Merhaba, Scoop.it dünya gündeminde bu aralar çok popüler. Benimde zaman zaman kullandığım bu sosyal medya aracı henüz Türkiye için hem çok yeni, hem de çok az kişinin bulunduğu bir ağ. Bugün kişisel blog sitem içerisinde sizlere scoop it sitesini tanıtmak, özelliklerini ve diğer sosyal imleme araçlarından farklarını anlatmak istedim. Söz fazla uzatmadan hemen makalemin başındaki soruların cevabını vermeye başlıyorum.


Scoop.it Nedir? 


Scoop.it en yalın haliyle bir sosyal imleme sitesidir. Ancak klasik sosyal imleme sitelerinden çok daha gelişmiş bir web ağıdır. Scoop it insanların alakalı oldukları olayları ve konuları onların önüne anlık olarak sunmaktadır. Bu sayede ilgi alanlarınızla ilgili olan her şeyi an ve an takip edebiliyorsunuz. Ayrıca site içerisinde kişisel profilinizi oluşturabiliyor ve beğendiğiniz, faydalı gördüğünüz yayınları depolayabiliyorsunuz.

Scoop.it Nasıl Kullanılır? 


Scoop it sitesini kullanmaya başlamanız için öncelikle basit bir üyelik işleminden geçmeniz gerek. İlk olarak scoop.it adresine gidiyoruz ve üye ol butonuna tıklıyoruz. Onaylı facebook, google plus ve twitter hesaplarınızdan direk siteye bağlanabildiğiniz gibi; mail adresinizle de kayıt olabilirsiniz. Mail aktivasyonunuzun ardından; artık scoop.it kullanmaya hazırsınız. Öncelikle kendi profilinizi oluşturun. Örnek olarak benim scoop.it profilimi inceleyebilirsiniz. mail adresiniz ve sosyal ağlarınızdan scoop it kullanan arkadaşlarınız olup olmadığını kontrol edin. Kendi çevrenizi belirlemeniz sitede çok önemli, çünkü tamamen ilgi alanlarınızla alakalı konular göreceksiniz. Yani örneğin moda ile ilgili haberleri ve web site paylaşımlarından haberdar olmak istiyorsunuz ve bu sizin ilgi alanınız. Eklediğiniz arkadaşlarınızın hepsi moda ile ilgileniyorsa; scoop it sitesine girdiğinizde moda dışında hiçbir şey göremezsiniz. Veya tam tersi, hiç alakasız haber ve yayınları önünüze getirebilir.

Bu tamamen sizin çevreniz ve açtığınız dosyalarla alakalıdır. Örneğin; ben borsa ve ekonomi haberlerini, eğitsel makale ve bilimsel araştırmaları Borsa – Stock Market başlıklı dosyam içerisinde depoluyorum. Bu klasörü açtığımda scoop.it bana aşağıdaki gibi borsa gündeminde olan tüm olayları, haberleri ve blog yazılarını önüme sunuyor. Bu sunulardan dilediğimi kendi dosyama atabiliyorum.


Scoop.it Ne İşe Yarar? 


Bu soru aslında tamamen kişilerin internet kullanımı ile alakalı. Açıkçası benim çok işime yarıyor. Çünkü ne zaman scoop.it sitesine bağlansam; Türkiye ve Dünya gündemine dair kendi ilgi alanlarımda ne olduğunu tek bir ekrandan, çok işlevsel bir şekilde takip edebiliyorum. Şuan için scoop it’de iki klasörüm var. Web dünyasındaki olayları, yenilikleri takip etmek için açtığım; webmaster klasörüm ve ekonomi olaylarını takip etmek için açtığım borsa klasörüm.

Sosyal medya artık çok kompleks bir hal aldı. Bazıları bu değişme yenilirken, bazıları da sürekli yeni çıkan sitelere üye olmaktalar. Ben sanırım her yeni sosyal ağa hesap açan ve deneyen biriyim. İnternet bağımlısı olmak böyle bir şey sanırım. Bugün scoop.it hakkında kişisel deneyim, kullanım alışkanlıkları ve bilgilerimi size aktardım. Umarım faydalı olmuşumdur, yeni yazılarımda yeni sosyal medya sitelerini tanıtmaya gayret edeceğim. Şimdilik bu kadar, hoşça kalın…

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder